Browse By

Φρίντα Κάλο: Το κορίτσι με το περιδέρεαιο

frida

«Το Κορίτσι με Περιδέραιο» (Nina con Collar), πίνακας της πρώιμης περιόδου της μεγάλης Μεξικανής ζωγράφου Φρίντα Κάλο, πουλήθηκε για 1,81 εκ. δολάρια σε δημοπρασία του τμήματος λατινοαμερικανικής τέχνης του οίκου Sotheby’s στη Νέα Υόρκη

Η ελαιογραφία σε καμβά του 1929 είναι μεταξύ των πρώτων 20 από τα 143 έργα της ζωγράφου, βρισκόταν επί 60 χρόνια κρεμασμένος σε σπίτι βοηθού της Καλό. Τον είχε παραχωρήσει ο σύντροφός της Καλό, Ντιέγκο Ριβέρα, ένα χρόνο μετά τον θάνατό της.

08-190245frida

Η Κάλο γεννήθηκε το 1907 από γερμανοεβραίο πατέρα και ισπανομεξικάνα μητέρα στο (Κογιοακάν) στην Πόλη του Μεξικού. Ο πατέρας της ήταν μορφωμένος, άθεος και είχε έρθει σε νεαρή ηλικία στο Μεξικό όπου είχε γίνει φωτογράφος. Η μητέρα της ήταν Καθολική.

Σε πολύ μικρή ηλικία αρρώστησε από πολιομυελίτιδα, με αποτέλεσμα το ένα της πόδι να είναι μικρότερο από το άλλο και ημιπαράλυτο. To 1925, στα 18 της χρόνια, ένα τραμ συγκρούστηκε με το λεωφορείο στο οποίο επέβαινε και τραυματίστηκε σοβαρά. Υποβλήθηκε σε μεγάλο αριθμό εγχειρήσεων και η ζωή της σημαδεύτηκε από πόνο και θλίψη για την αδυναμία της να κάνει παιδιά.

Ενώ ανάρρωνε από το ατύχημα η Κάλο ξεκίνησε μαθήματα ζωγραφικής. Η οικογένειά της δε μπορούσε να υποστηρίξει την καλλιτεχνική της δραστηριότητα οικονομικά, για αυτό και την προέτρεψαν να εικονογραφεί βιβλία ιατρικής. Το 1929 έδειξε τη δουλειά της στον Ντιέγκο Ριβέρα, τον οποίο είχε γνωρίσει στους καλλιτεχνικούς κύκλους του Μεξικού που σύχναζε. Την ίδια χρονιά παντρεύτηκαν.

Η Κάλο παρέμεινε πιστή στην τάση της mexicanidad, τη μεξικανική κουλτούρα που ανθούσε εκείνη την περίοδο. Συχνά οι πίνακές της επηρεάζονται από τα δημοφιλή λαϊκά χριστιανικά τάματα (retablos) και αποτελούν ευχαριστία στην Παρθένο Μαρία για την πραγματοποίηση μιας ευχής.

Κατά τη διάρκεια της ζωής της η Φρίντα Κάλο ήταν κυρίως γνωστή ως γυναίκα του Ριβέρα και όχι ως ξεχωριστή καλλιτέχνης. Το 1938 ο Αντρέ Μπρετόν γνώρισε την Κάλο και τον Ριβέρα κατά το ταξίδι του στο Μεξικό. Εκείνος εντυπωσιάστηκε από τη δουλειά της, την κάλεσε να πάρει μέρος στην έκθεση μαζί με άλλους σουρρεαλιστές ζωγράφους και οργάνωσε μια έκθεση της προσωπικής της δουλειάς στο Παρίσι. Εκείνη ωστόσο τόνισε πως οι πίνακές της δεν ήταν όνειρα, αλλά η δική της πραγματικότητα. Στη διάρκεια της ζωής της πραγματοποίησε τρεις μόνο εκθέσεις: στο Παρίσι, στη Νέα Υόρκη και στο Μεξικό.

Σε πολλούς πίνακές της απεικόνιζε την ίδια, πράγμα που κατά πολλούς κριτικούς τέχνης, συμβαίνει και στο «Κορίτσι με το περιδέραιο» που πωλήθηκε στη Νέα Υόρκη.

Via Post Modern

Please follow and like us: