Browse By

Η τσάντα είναι γεωμετρία-Νεφέλη Μυρτίδη.

Η Νεφέλη Μυρτίδη γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα. Έχει πτυχίο από το Τμήμα Θεάτρου της Σχολής Καλών Τεχνών του Α.Π.Θ , με ειδικότητα τη σκηνογραφία, την ενδυματολογία και το φωτισμό. Το 2010 δημιούργησε στην Αθήνα το brand για τσάντες και αξεσουάρ neufmir το οποίο μετονομάστηκε σε neu , και  λίγο αργότερα  προέκυψαν συνεργασίες με το Μουσείο Μπενάκη και ορισμένα  καταστήματα στην Αθήνα. Από το 2010 ζει και εργάζεται στο Βερολίνο ως σχεδιάστρια τσαντών αλλά και ως σκηνογράφος.

Η Νεφέλη είναι μια ταλαντούχα κι ευφάνταστη δημιουργός σε ότι κάνει. Οι τσάντες της χαρακτηρίζονται από γεωμετρία. Φτιάχνει κύκλους, πολλούς κύκλους, κάποιες φορές τους τετραγωνίζει ή προσπαθεί τουλάχιστον, άλλες φορές δημιουργεί παραμορφωμένα τετράπλευρα ή ακόμα τσάντες που φοριούνται σαν ρούχο! Από υλικά χρησιμοποιεί τα πάντα, χωρίς καμιά υπερβολή. Από τσόχα, δέρμα, πλαστικό, επεκτείνοντας την δράση της και σε χάρτινα φορέματα.

κατάλογος

  • Νεφέλη, τι είναι ο σχεδιασμός τσάντας για εσένα;

Ο σχεδιασμός προκύπτει αντλώντας στοιχεία από την performance art και το χορό. Είναι η ανάγκη δημιουργίας μιας σχέσης μεταξύ του ανθρώπινου σώματος και του αντικειμένου, και τη συνολική τους σχέση με το χώρο και το περιβάλλον.

10570515_819902828047164_5502654359743735627_n10429852_810377315666382_8742934493782067767_n

  • Τι είναι αυτό το διαφορετικό που έχεις εντοπίσει στις δικές σου δημιουργίες σε σχέση με τους άλλους σχεδιαστές;

Κάθε σχεδιαστής έχει εξ ορισμού έναν διαφορετικό τρόπο που αντιλαμβάνεται και φιλτράρει πολυποίκοιλα ερεθίσματα, έως ότου συνθέσει και υλοποιήσει μια ιδέα.

  • Ποιος είναι ο δικός σου αγαπημένος σχεδιαστής;

Υπάρχουν πολλοί δημιουργοί που με εμπνέουν.
Τον τελευταίο καιρό μου αρέσει πολύ η δουλειά της Valeska Jasso Collado.

Shot03_Final

Valeska Jasso Collado

  • Πόσο χρόνο ξοδεύεις για την δημιουργία μιας τσάντας;

Η δημιουργία μιας τσάντας έχει πολλαπλά επίπεδα παραγωγής.

Η βασική ιδέα και το concept, είναι από τα πιο χρονοβόρα, καθώς αυτό που επιθυμώ να παρουσιάσω σαν τελική εικόνα, αφορά πιο πολύ μια αίσθηση και έναν διαφορετικό τρόπο σκέψης και όχι τόσο το προιόν ώς ύλη.
Σε πρακτικό επίπεδο, αφιερώνω πολύ χρόνο στη μελέτη και σε πειράματα κατασκευής, προκειμένου μια ιδέα να είναι άμεσα εφαρμόσιμη.

Το τρίτο επίπεδο αφορά την έρευνα υλικών και τους προμηθευτές.

Τέλος πολύ σημαντικό κομμάτι είναι η παραγωγή και η οργάνωση.
Όλα τα παραπάνω επίπεδα μπορεί να διαρκέσουν μήνες.

  • Από τις τσάντες σου, υπάρχει κάποια στην οποία έχεις μια μεγαλύτερη αδυναμία;

Την Jacket bag καθώς λειτουργεί πολυμορφικά σε ένα συνεχή διάλογο με το ανθρώπινο σώμα και τις κινήσεις του.

  • Ποια τσάντα άλλου σχεδιαστή θα ήθελες να είχες δημιουργήσει εσύ;

Ανά περιόδους ετερόκλητα project καλλιτεχνών δημιουργούν μια πλούσια βάση έμπνευσης. Ένα παράδειγμα είναι η Donatella Barbieri η οποία ερευνά το κομμάτι Costume & Performance.

41hGPdkZlhL._SX258_BO1,204,203,200_

  • Ποιο είναι το αγαπημένο σου υλικό;

Μου αρέσει να δουλεύω με λεία, σταθερά και αδιάβροχα υλικά, όπως η δερματίνη .

  • Ποιες είναι οι δυσκολίες στην κατασκευή μιας τσάντας, αλλά και στην προώθηση της;

Το τελικό προιόν να είναι αποτέλεσμα μιας ηθικής παραγωγικής διαδικασίας, σε όλα τα επίπεδα (fair trade). Ο συγκεκριμένος τρόπος παραγωγής κάνει ένα προιόν πιο ακριβό και πιο πολύπλοκη την προώθησή του.

  • Τι σε κάνει να νιώθεις περήφανη για το έργο σου έως τώρα;

Η χαρά που νιώθεις όταν μια ιδέα έχει δημιουργηθεί απο εσένα και κάποιος άλλος επιθυμεί να πάρει ένα κομμάτι της στη δική του καθημερινότητα.

11025799_811879198849527_7533128746355244057_n

  • Μια λέξη για την επόμενη τσάντα που σχεδιάζεις.
    Αφαίρεση.

Στοιχεία φωτογράφισης:

Photographer: Raphael Fischer Dieskau

Model: Meron Hagos

Art Director: Nefeli Myrtidi

Ευχαριστούμε τη Νεφέλη Μυρτίδη!

Μπορείτε να δείτε περισσότερες τσάντες στο site της.



Επιμέλεια: Ελευθερία Βοναπάρτη – Μετάφραση: Γκρέτελ Αθανασίου

 

Please follow and like us: